Algemeen

Veel gestelde vragen

Staat uw antwoord er niet tussen, of is deze niet volledig? Neem gerust contact met ons op!
Bel ons: +31 (0)20 671 18 88 of stuur een e-mail: info@smartservices.nl.

Let op: ons rekeningnummer is gewijzigd. Betalingen op het oude rekeningnummer worden ook nog steeds in behandeling genomen.

  • Hoe weet ik zeker dat ik met een betrouwbare payroll organisatie samenwerk?

    Smart Services is aangesloten bij de NBBU. Wanneer een payroll organisatie is aangesloten bij de NBBU, kunt u ervan op aan dat alle zaken in orde zijn. NBBU (Nederlandse Bond van Bemiddelings- en Uitzendondernemingen) erkende organisaties worden altijd scherp gecontroleerd op een correcte toepassing van de CAO, de kwaliteit van de administratieve processen, de tijdige afdracht van belastingen en sociale premies en een degelijke bedrijfsvoering.

    Ook is Smart Services NEN 4400-1 gecertificeerd. Dit door de Stichting Normering & Arbeid afgegeven betrouwbaarheidskeurmerk houdt voor u in dat Smart Services haar (personeels) administratie op orde heeft, op tijd haar loonheffingen en/of omzetbelasting afdraagt en dat haar (payroll) medewerkers gerechtigd zijn om arbeid in Nederland te verrichten.

  • Hoe weet ik dat Smart Services aan de betalingsverplichting van de belasting voldoet?

    Als bewijs van goed betalingsgedrag van de afdracht van loonheffing, omzetbelasting en premies medewerkersverzekeringen aan de Belastingdienst, ontvangt Smart Services periodiek een verklaring van de fiscus. De meest recente verklaring die is afgegeven aan Smart Services is te vinden onder de tab ‘downloads’. 

    Het principe achter de afgifte van deze verklaring is als volgt: als inlenende organisatie bent u normaal gesproken aansprakelijk voor de afdracht van loonheffing, de omzetbelasting en premies medewerkersverzekeringen over het loon van de payroll medewerker, als de payroll organisatie verwijtbaar deze onverhoopt niet zou betalen of failliet gaat. De Belastingdienst en het UWV kunnen u dan de rekening voor de niet-betaalde premies en belastingen sturen. Om dit probleem te ondervangen hebben de wetgever en de uitzendbranche onder meer de volgende oplossing bedacht, te weten: het storten van geld op de G-rekening van het uitlenende bedrijf, oftewel de payroll organisatie. Als deze laatste dan een G-rekening wil openen dan kan hij daartoe een verzoek indienen bij het UWV middels een vragenformulier. Zodra het ingevulde vragenformulier ‘Aanvraag G-rekening’ bij het UWV binnen is gekomen beoordelen de Belastingdienst en het UWV gelijktijdig, ieder voor zich, of een payroll organisatie in aanmerking komt voor een G-rekening. Indien de fiscus en het UWV akkoord gaan met de toekenning van een G-rekening, ondertekenen beiden een G-rekening overeenkomst. Met deze overeenkomst kan de payroll organisatie een G-rekening openen bij de bank.

    Ook Smart Services beschikt over een dergelijke G-rekening. Als inlener stort u de af te dragen premies en belastingen op genoemde rekening. Smart Services, de uitlener, kan vanaf deze G-rekening uitsluitend premies, sociale verzekeringen en loon- of omzetbelasting betalen. Het saldo van de rekening is verpand aan het UWV en de Belastingdienst gezamenlijk. Als inlener bent u daarmee gedekt tegen aansprakelijkheid tot het bedrag dat u op deze G-rekening van Smart Services heeft gestort.

  • Voor welke branches en ondernemingen is payroll geschikt?

    Payrolling is nagenoeg voor elke branche en bijna iedere onderneming geschikt.

  • Welke CAO is van toepassing?

    Standaard hanteert Smart Services de NBBU-CAO (Nederlandse Bond van Bemiddelings- en Uitzendondernemingen), deze vindt u hier. Tevens de eventueel te hanteren CAO van de opdrachtgever.

  • Ik heb nog geen inloggegevens ontvangen of ik ben mijn inlogcode vergeten. Wat nu?

    Indien u (een week na inschrijving) nog geen inloggegevens van ons ontvangen heeft of als u de inlogcode bent vergeten, kunt u telefonisch contact opnemen via: 020-6711888 of ons een e-mail sturen: info@smartservices.nl. Binnen één werkdag ontvangt u dan uw (nieuwe) inloggegevens.

0
Connecting
Please wait...
Send a message

Sorry, we aren't online at the moment. Leave a message.

Your name
* Email
* Describe your issue
Login now

Need more help? Save time by starting your support request online.

Your name
* Email
* Describe your issue
We're online!
Feedback

Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

How do you rate our support?