Voor Backoffice

Veel gestelde vragen

Staat uw antwoord er niet tussen, of is deze niet volledig? Neem gerust contact met ons op!
Bel ons: +31 (0)20 671 18 88 of stuur een e-mail: info@smartservices.nl.

  • Hoe meld ik een nieuwe kandidaat bij Smart Services aan?

    U kunt een nieuwe medewerker via de online portal e-UUR inschrijven. Indien u bent ingelogd, klikt u op de badge ‘Nieuwe inschrijving’. Vervolgens opent het digitale inschrijfformulier waarvan u zelf de eerste twee stappen dient in te vullen. Hierna ontvangt de medewerker inloggegevens en kan hij/ zij de inschrijving compleet maken.

    Het arbeidscontract wordt aangeboden als de gehele inschrijving compleet is. Dit betekent:

    • een volledig ingevuld inschrijfformulier;
    • een geldige kopie identiteitsbewijs

  • Wat is de wijze van facturatie van Smart Services?

    Smart Services kan het debiteurenrisico van u overnemen door de facturatie direct, inclusief uw commerciële marge, naar de opdrachtgever te sturen. Tevens zendt Smart Services u periodiek margeoverzichten, waarmee u de behaalde marge aan Smart Services kan factureren. U heeft de mogelijkheid de werkzaamheden onder uw eigen bedrijfsnaam en logo te laten uitvoeren, zodat alle communicatie-uitingen dezelfde ‘look en feel’ uitstralen.

  • Waar kan ik een overzicht vinden van het bruto minimumloon?

    Een overzicht van het bruto minimumloon kunt u hier vinden. 

  • Kan ik netto uurloonafspraken maken met de kandidaten?

    Nee, wettelijk gezien is het niet toegestaan om netto uurloonafspraken te maken met de kandidaten. Netto uurloonafspraken brengen bovendien over het algemeen voor de opdrachtgever veel hogere loonkosten met zich mee. Bij een bruto uurloonafspraak weet de opdrachtgever daarentegen altijd waar hij aan toe is. Zijn er echter toch netto uurloonafspraken gemaakt met de kandidaten, dan helpen wij u graag bij het terugrekenen van netto naar bruto uurlonen.

  • Kan ik zelf de hoogte van de bruto uurlonen van mijn kandidaten bepalen?

    Ja, u blijft zelf verantwoordelijk voor de werving- en selectie, afspraken omtrent de duur, lonen en factoren. Let hierbij echter wel op het minimumloon en daarnaast op cao-bepalingen, indien een cao van toepassing is.

  • Wanneer vindt de salarisuitbetaling van de kandidaten plaats?

    In principe heeft Smart Services twee verloningsdagen per week, namelijk: dinsdag en donderdag. Overigens is het voor uitzendbureaus mogelijk hier aparte afspraken over te maken. Afhankelijk van het betalingsverkeer staat het loon van de kandidaten meestal de eerstvolgende werkdag op zijn/ haar bankrekening.

  • Verzorgt Smart Services ook de werving en selectie van personeel?

    Nee, Smart Services is niet verantwoordelijk voor de werving en selectie van kandidaten.

  • Heb ik loondoorbetalingsverplichting wanneer een kandidaat zich ziek meldt?

    Nee, als een kandidaat ziek wordt heeft u in principe geen loondoorbetalingsverplichting. U betaalt alléén voor de gewerkte uren. Echter, kunnen er per klant verschillen zitten in de afspraken omtrent ziekte.

  • Wat gebeurt er als de kandidaat zich bij mij ziek meldt?

    De kandidaat dient uiterlijk voor 09.00 uur op de dag van ziekte, zich bij de opdrachtgever en Smart Services ziek te melden. Dit dient telefonisch te geschieden: 020-671 18 88

    Wanneer de kandidaat zich ziek meldt dient hij/zij het volgende aan te geven:

    • Werkverplicht op de dag van ziekte: ja of nee.
    • Laatst gewerkte dag bij desbetreffende opdrachtgever.
    • Eerstvolgende werkdag bij desbetreffende opdrachtgever (de eerstvolgende dag dat de medewerker eigenlijk had moeten werken).
    • Werkzaam op zaterdag en/of zondag: ja of nee
    • Aangeven of het een bedrijfsongeval is/ ongeval door derden/ ten gevolgen van zwangerschap

0
Connecting
Please wait...
Send a message

Sorry, we aren't online at the moment. Leave a message.

Your name
* Email
* Describe your issue
Login now

Need more help? Save time by starting your support request online.

Your name
* Email
* Describe your issue
We're online!
Feedback

Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

How do you rate our support?