Voor Werkgevers

Veel gestelde vragen

Staat uw antwoord er niet tussen, of is deze niet volledig? Neem gerust contact met ons op!
Bel ons: +31 (0)20 670 81 18 of stuur een e-mail: info@smartservices.nl.

  • Hoe meld ik een nieuwe medewerker bij Smart Services aan?

    U kunt een nieuwe medewerker via de online portal e-UUR inschrijven. Indien u bent ingelogd, klikt u op de badge ‘Nieuwe inschrijving’. Vervolgens opent het digitale inschrijfformulier waarvan u zelf de eerste twee stappen dient in te vullen. Hierna ontvangt de medewerker inloggegevens en kan hij/ zij de inschrijving compleet maken.

    Het arbeidscontract wordt aangeboden als de gehele inschrijving compleet is. Dit betekent:

    • een volledig ingevuld inschrijfformulier;
    • een geldige kopie identiteitsbewijs

  • Kan ik een “lopend contract” van een medewerker altijd omzetten naar een payroll overeenkomst?

    Ja, u kunt een lopend contract voor bepaalde tijd van een medewerker omzetten naar een payroll overeenkomst van Smart Services mits er gelet wordt op de fasetelling van uw medewerker evenals de opgebouwde rechten. Dit laatste wordt namelijk meegenomen met het overzetten van de contracten.

  • Kan ik een medewerker die bij Smart Services op de payroll staat in vaste dienst nemen?

    Ja, u kunt een medewerker die bij Smart Services op de payroll staat zelf in vaste dienst nemen. Dit kan op ieder gewenst moment en zonder kosten. Wel dient u bij het overnemen van een medewerker rekening te houden met de opgebouwde rechten van de medewerker. Zo kunt u een medewerker alleen een contract voor bepaalde tijd aanbieden mits hij minder dan drie contracten via Smart Services aangeboden heeft gekregen. Na drie contracten dient u namelijk uw medewerker een contract voor onbepaalde tijd aan te bieden.

  • Wat is de wijze van facturatie van Smart Services?

    De factuur wordt uiterlijk de vrijdag na uitbetaling van het salaris van de medewerker, per e-mail of per post naar de opdrachtgever verstuurd.

  • Waar kan ik een kopie en/of overzicht van mijn facturen inzien?

    Facturen ontvangt u elke vrijdag indien er een uitbetaling van uw medewerkers heeft plaats gevonden. Mocht u een factuur nog willen opvragen, dan kan dat bij een van onze medewerkers. De online portal e-UUR is een applicatie van Smart Services waar u een overzicht heeft van: inschrijvingen, medewerkers en declaraties. Tevens kunt u via e-UUR uren online aanleveren en accorderen. U kunt inloggen via www.smartservices.nl.

  • Kan ik netto-uurloon afspraken maken met mijn werknemers?

    Nee, wettelijk gezien is het niet toegestaan om netto uurloonafspraken te maken met uw medewerkers. Netto uurloonafspraken brengen bovendien over het algemeen voor u als werkgever veel hogere loonkosten met zich mee. Bij een bruto uurloonafspraak weet u daarentegen altijd waar u aan toe bent. Heeft u echter toch al netto uurloonafspraken met uw medewerkers gemaakt, dan helpen wij u graag bij het terugrekenen van de netto naar de bruto uurlonen.

  • Kan ik zelf de hoogte van de bruto uurlonen van mijn werknemers bepalen?

    Ja, u bepaalt zelf de hoogte van de bruto uurlonen van uw medewerkers.

  • Wanneer vindt salarisuitbetaling van mijn werknemer(s) plaats?

    Op iedere dinsdag en donderdag worden de ingediende declaraties van uw medewerker(s) verwerkt en betaalbaar gesteld, mits de administratieafdeling van Smart Services de declaraties op beide dagen vóór 15.00 uur van u of uw medewerker(s) ontvangen heeft. Afhankelijk van het betalingsverkeer staat het loon van uw medewerker(s) meestal de eerstvolgende werkdag op zijn/ haar bankrekening. Overigens kunnen er aparte afspraken met betrekking tot de salarisuitbetaling worden gemaakt voor personeel op maandbasis.

  • Verzorgt Smart Services ook de werving- en selectie van personeel?

    Nee, Smart Services is niet verantwoordelijk voor de werving en selectie van uw personeel.

  • Heb ik loondoorbetalingsverplichting indien een werknemer zich ziek meldt?

    Nee, als een kandidaat ziek wordt heeft u in principe geen loondoorbetalingsverplichting. U betaalt alléén voor de gewerkte uren. Echter, kunnen er per klant verschillen zitten in de afspraken omtrent ziekte.

  • Wat gebeurt er als mijn werknemer zich bij mij ziek meldt?

    De kandidaat dient uiterlijk voor 09.00 uur op de dag van ziekte, zich bij de opdrachtgever en Smart Services ziek te melden. Dit dient telefonisch te geschieden: 020-671 18 88

    Wanneer de kandidaat zich ziek meldt dient hij/zij het volgende aan te geven:

    • Werkverplicht op de dag van ziekte: ja of nee.
    • Laatst gewerkte dag bij desbetreffende opdrachtgever.
    • Eerstvolgende werkdag bij desbetreffende opdrachtgever (de eerstvolgende dag dat de medewerker eigenlijk had moeten werken).
    • Werkzaam op zaterdag en/of zondag: ja of nee
    • Aangeven of het een bedrijfsongeval is/ ongeval door derden/ ten gevolgen van zwangerschap

  • Waarom payrolling terwijl ik zo prettig zaken doe met mijn vaste uitzendbureau?

    Zaken doen met een uitzendbureau is natuurlijk prettig wanneer u ook de werving en selectie van bepaalde flexwerkers wilt uitbesteden. Voor de flexwerkers die u zelf werft kan Smart Services de oplossing zijn. Payrolling is namelijk voordeliger dan regulier uitzenden, aangezien wij de werving en selectie niet uitvoeren en ons alleen richten op zaken rondom de verloning.

  • Voor welke branches en ondernemingen is payroll geschikt?

    Payrolling is nagenoeg voor elke branche en bijna iedere onderneming geschikt.

  • Gaat de contractverlenging van een medewerker automatisch?

    Wanneer de medewerker bij Smart Services ingeschreven staat, ontvangt de medewerker een Fase 1 en 2 arbeidsovereenkomst. Deze overeenkomst duurt in totaal 78 gewerkte weken. Daarna gaat de medewerker over naar fase 3. Een aantal weken voordat de medewerker overgaat naar fase 3, neemt uw contactpersoon contact met u op om de voortgang te bespreken. Meer informatie over de fasesystematiek kunt u terugvinden op onze website, onder de tab ‘downloads’.

0
Connecting
Please wait...
Send a message

Sorry, we aren't online at the moment. Leave a message.

Your name
* Email
* Describe your issue
Login now

Need more help? Save time by starting your support request online.

Your name
* Email
* Describe your issue
We're online!
Feedback

Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

How do you rate our support?